top of page
  • Vad ingår i ert avtal?
    Varje vecka erbjuder vi er fyra timmars telefonsupport för att hjälpa er med alla era standardprogram. Om ni stöter på problem med ett icke-standardprogram, agerar vi som mellanhand och tar kontakt med era leverantörer. Vi skapar ett ärende och genomför standard stegen för att försöka lösa problemet. Om era leverantörer vill ha en direkt kommunikation med er efter det här steget, så har vi redan tagit de första stegen i felsökningen och er leverantör kan se detta i samma ärende.
  • Vad är era support tider?
    Vi erbjuder support under vardagar mellan 8-17. Om ert företag har tecknat ett utökat Service Level Agreement (SLA), så har ni också tillgång till support på lördagar och söndagar mellan 10-17.
  • Min dator startar inte, vad gör jag nu?
    För att felsöka strömrelaterade problem med din dator, följ dessa steg: 1. För att felsöka strömrelaterade problem med din dator, följ dessa steg: Kontrollera först att datorns nätsladd är ordentligt ansluten till vägguttaget för att säkerställa strömförsörjning till datorn. 2. Om du använder en stickkontakt, se till att den är ordentligt ansluten till vägguttaget och att strömbrytaren är påslagen. Vissa grenkontakter har en inbyggd strömbrytare som ofta är en röd lysande knapp. 3. Om din grenkontakt har en sådan, tryck på knappen för att återställa den och se om det löser problemet.
  • Vad gör jag när min dator kraschar?
    Det finns en rad olika orsaker till varför en dator kan sluta fungera eller "frysa". Om din dator inte svarar på tangentbords kommandon är det bästa alternativet att starta om datorn.
  • Hur lång tid tar det för er att börja på ett ärende?
    Våra första nivåns tekniker är välutbildade IT-Tekniker. Du kan kontakta dem direkt via telefon och de börjar att felsöka ditt problem omedelbart utan några mellansteg. Om de inte kan lösa ditt problem, så kommer ärendet att prioriteras och skickas vidare till andra nivåns tekniker.
  • Vilka är Era svarstider?
    När du har problem med ditt IT-nätverk bör du förvänta dig att ditt supportföretag erbjuder någon form av rimlig svarstid. Det är viktigt att komma ihåg att en "garanterad svarstid" bara innebär att de kommer att börja åtgärda ditt problem och inte ignorera dig. Det är också viktigt att vara försiktig med företag som lovar att lösa problem inom en viss tidsram eftersom det alltid finns en risk att det kan ta längre tid att hitta orsaken till problemet. Intra.nu följer vårt Service Level Agreement (SLA), vilket innebär att vi alltid skapar ett ärende direkt och börjar felsöka omedelbart om det anses vara ett kritiskt ärende.
  • Vad gör jag om min hårddisk inte fungerar?
    Om du har problem med din hårddisk, bör du först stänga av datorn och starta om den för att se om problemet kvarstår. Om hårddisken är allvarligt skadad kan din dator ha svårt att starta upp ordentligt. I sådana fall är det bäst att söka professionell hjälp från Intra.nu, då detta kräver teknisk kunskap och erfarenhet för att lösa på ett säkert och effektivt sätt.
  • Hur lägger jag in ett semester svar i Office 365?
    1. Gå till Arkiv > Automatiska svar. Om knappen "Automatiska svar" inte syns, följ anvisningarna för att använda regler för att svara på meddelanden. 2. Markera "Skicka autosvar". 3. Välj det datum och den tid som du vill ställa in autosvaret för. 4. Skriv ett meddelande. Du kan använda verktygsfältet för att formatera texten eller klippa ut och klistra in formaterad text, inklusive hyperlänkar. Tryck på OK. Notera följande meddelanden: 1. För att ställa in autosvar för kontakter utanför företaget, välj "Utanför organisationen" > "Skicka autosvar till personer utanför organisationen", skriv ett meddelande och tryck på OK. 2. Det kan hända att OK-knappen saknas på grund av vissa skärminställningar. Detta problem kan lösas genom att justera skärmupplösningen och skalningsinställningarna eller genom att använda en större bildskärm.
  • Är ditt företag försäkrat och i så fall för hur mycket?
    Det är viktigt att se till att det företag du samarbetar med är ordentligt försäkrat för att skydda dig mot eventuella olyckor eller skador. Vi på vår sida kan garantera att vi är fullt försäkrade för upp till 3 500 000 kr för att säkerställa att våra kunder kan känna sig trygga och skyddade i händelse av olyckor eller skador.
  • Vad är en FAQ-sektion?
    En FAQ-sektion kan användas för att snabbt ge svar på vanliga frågor om ditt företag, t.ex. "Vart levererar ni?", "Vad är era öppettider?" eller "Hur gör jag för att boka?". En sådan här sektion är ett bra sätt att hjälpa folk navigera på hemsidan och kan till och med förbättra din SEO.
bottom of page